NADH-ul crește energia fizică

În colaborare cu o universitate din fosta Cehoslovacia, a fost realizat un studiu în rândul bicicliștilor de performanță. Acestora li s-a administrat 10 mg de NADH pe zi, evaluându-se parametrii de performanță, înainte de inițierea terapiei și după o lună de suplimentare cu NADH: capacitatea vitală, aportul de oxigen, nivelul de lactat în sânge și timpul de reacție. S-a constatat că aportul de oxigen a crescut, nivelul de lactat a scăzut, iar timpul de reacție a fost semnificativ mai bun decât la începutul studiului.

Recomandari Terapeutice

3 comprimate NADH (Prof. George Birkmayer NADH® RAPID ENERGY) pe zi.

 2 comprimate dimineața pe stomacul gol și 1 comprimat după prânz, la 2 ore distanță de masă.

Un alt studiu a fost efectuat de Dr. Bill Misner, antrenorul a mai multor sportivi americani de top. El le-a administrat NADH într-o doză de 10 mg pe zi, pe o durată de 60 zile. Toți sportivii și-au îmbunătățit performanțele de sprint (ciclism timp de 5 minute sau alergare 1 milă), iar în ceea ce privește durata acestora, ei au prezentat nivele de performanță mult mai bune.

Pentru a confirma aceste constatări preliminare, un alt studiu a fost efectuat de către Departamentul de Medicină sportivă de la Universitatea din Freiburg, Germania. Studiul a fost un studiu dublu-orb, placebo-controlat, încrucișat. Unui grup de sportivi foarte bine antrenați li s-a administrat NADH (3 comprimate, a câte 10 mg pe zi) timp de 4 săptămâni. Această perioadă a fost urmată de o perioadă de wash-out de 6 săptămâni. După acestă etapă, sportivii au primit timp de 4 săptămâni tablete placebo. Al doilea grup a primit inițial, pentru primele 4 săptămâni, tablete cu placebo și apoi a continuat cu tablete conținând NADH timp de încă 4 săptămâni, după o perioadă prealabilă de wash-out de 6 săptămâni. Au fost evaluați următorii parametrii: capacitatea aerobă maximă, aportul de oxigen, dioxidului de carbon expirat, nivelele serice de lactat și catecolaminele din sânge. Evaluările au fost efectuate la începutul și la sfârșitul fiecărei perioade de tratament.

După suplimentarea cu NADH, au fost observate următoarele efecte:

Metabolic, consumul de oxigen a scăzut și coeficientului respirator a crescut. Dioxidului de carbon expirat s-a redus, la fel și nivelul de lactat. Efectul NADH-ului de reducere a lactatului are consecințe semnificative pentru sportivi. Prin administrarea regulată a NADH-ului, teoretic, aceștia ar putea efectua exerciții în condiții aerobe, ceea ce duce la creșterea duratei de exercițiu. Metabolic, a mai fost observată o reducere a nivelului de potasiu. Acest lucru ar putea fi explicat de cererea mai mare din timpul exercițiilor.

De asemenea, concentrația plasmatică a creatinei a fost mai mică sub tratament cu NADH. În timpul exercițiilor fizice de enduranță, activitatea enzimei creatin kinaza (CK) este mai mare comparativ cu perioada de repaus. Această creștere este cauzată de suferința țesutului muscular printr-un fenomen de deteriorare secundar utilizării excesive a mușchilor în timpul antrenamentului. Sub tratamentul cu NADH, activitatea CK este redusă, comparativ cu lipsa suplimentării cu NADH. Acest lucru poate fi dovada indirectă a efectului protector al NADH-ului împotriva deteriorării celulare. În ceea ce privește indicatorii de stres sistemic, a fost observată o scădere a hormonilor de "stres" noradrenalină și hormonul adrenocorticotropic (ACTH).

Reducerea duratei necesare preluării oxigenului de către celule, după administrarea de NADH indică o îmbunătățire a capacității de utilizare a oxigenului, indicînd creșterea disponibilității NADH-ului și un nivel mai ridicat de ATP în celule. Creșterea ATP-ului în celule a fost în medie de aproximativ 7%. În asociere cu nivelele reduse de lactat, acest lucru arată că sportivii pot efectua exerciții aerobe, pentru o perioadă mai lungă de timp. Acest lucru crește rezistența și performanța, în special pentru alergătorii de maratoane. De  asemenea, cercetătorii de la Universitatea din Jyvâskyla, Finlanda, au examinat eficiența NADH-ului în îmbunătățirea performanței fizice, printr-un studiu placebo-controlat. Rezultatele au confirmat concluziile studiului Universității din Freiburg. Nivelul de lactat din sânge, determinat după un exercițiu aerob de alergare, a fost semnificativ mai mic după administrarea NADH decât după administrarea de placebo. Forța de săritură a fost, de asemenea, mai mare și timpul de reacție au fost mai bun după utilizarea de NADH. 

 

Unii cititori se pot întreba: Este dopaj utilizarea de NADH? Am trimis această întrebare directorului Medical și Științific al Comitetului Olimpic Internațional (CIO), iar răspunsul a fost concis și clar: „NADH nu se află pe lista substanțelor interzise”.

Produse

Descoperă toată gama de produse NADH.

Indicații

Află care sunt principalele Indicații Terapeutice.

Beneficii

Vezi toate Beneficiile produselor NADH.